שרת החינוך הרוסית נדהמה מנבואת הרבי

יום ראשון כ״ו תמוז ה׳תשע״ח
מיד יצאה מחדרו של הרבי הוראה ברורה: פשוט ימשיכו בכל תכניותיהם, כולל הקייטנות עד סיומן כמתוכנן. והשם יצליחם ויבשרו טוב.
מאת הרב רפאל חרותי
הגאולה העתידה

ד"ר אלי אייזנברג, הוא סמנכ"ל בכיר של רשת "אורט ישראל". במשך שנים רבות הוא מקדם בארץ ישראל את החינוך הטכנולוגי. בהובלתו נכנסה רשת אורט גם למוסדות חינוך חרדיים ואף חבדניקים. את סיפורו המרתק שמע מפיו נתן אברהם, כתב "בית משיח".

פגישותיו הראשונות של ד"ר אייזנברג עם הרבי לא היו פנים אל פנים אלא דרך נבואותיו. לראשונה היה זה כאשר חשש מאיומיו של סדם חוסיין על ארץ ישראל בימים שלפני מלחמת המפרץ. זה שנים שהוא בידידות עם הרב רוני גרינברג שליח של הרבי באנגליה. כששטח את חששותיו בפניו הרגיעו הרב שאין כלל ממה לפחד – גם אם יומטרו טילים יהיו נסים גדולים ואיש בישראל לא יפגע מהם. בטחונו המוחלט של הרב הדהים אותו.

"איך אתה כל כך בטוח?" – שאל ואז התוודע לנביא הדור לראשונה.

בשנת 1991 שימש ד"ר אייזנברג כנציג ישראלי לכנס חינוך בינלאומי שנערך בפראג. בכנס נטלו חלק שרי ואנשי חינוך מכל העולם, בין היתר מהמדינות שזה עתה השתחררו מהעול הקומוניסטי. אחת האורחות החשובות בכנס הייתה שרת החינוך החדשה של רוסיה.

לאחר יומיים של דיונים והרצאות נחתה על משתתפי הכנס ידיעה מהממת. כלי התקשורת דיווחו שגורבצ'וב, המנהיג הרוסי שביטל שם את הקומוניזם ועקרונותיו והחל ליצור שם שלטון דמוקרטי וכלכלה חופשית, נחטף!

טור של טנקים נע אל הבירה הסובייטית במטרה לשים קץ לכוחות הרפורמה והחופש, והעולם ש"רגע לפני" נראה היה כמוכן לגאולה, שב לפתע אחורה לתקופת החושך של עריצות ומלחמה קרה. התברר שנשיא המעצמה האדירה, שנפש בחצי האי קרים הושם במעצר בית,  מבודד מן העולם חסר כוח ומעמד, ואילו נשיא ארה"ב היה לפתע המום, בלול עשתונות. כל מי שטעם את ימי האימה של המשטר הסובייטי החל לרעוד.

גם על הכנס בפראג הייתה לכך השלכה. הכנס החגיגי הופסק באחת. האווירה ברחובות פראג הייתה של המתנה מתוחה בלתי נעימה, תחנות דלק וחנויות נסגרו ואנשים לא הרבו להסתובב ברחובות. כולם ציפו לשמוע מה יקרה ומארגני הכנס הודיעו לכל חברי המשלחות מכל העולם להישאר בחדרים ולא לצאת החוצה.

ממשיך ד"ר אייזנברג ומספר:

התחלנו לחשוש שאנחנו עתידים להיתקע בפראג ימים ארוכים במקרה הטוב ומי יודע מה יהיה בעתיד ולחסדי מי נהיה נתונים. שוב התקשרתי לידידי הרב גרינברג וסיפרתי לו על חששותיי ועל הדאגה הגדולה בקרב אנשי המשלחת הרוסית. הרב ענה ללא היסוס שהרבי אמר שאין מה לדאוג  ובתוך זמן קצר ישתנה המצב לטובה. הוא הוסיף וסיפר שכיוון שהייתה זו תקופת ה"חופש הגדול", שהו אז ברוסיה לא רק השליחים הרגילים של כל ימות השנה אלא מאות פעילים, בחורים ובחורות מכל ריכוזי חב"ד בעולם, שארגנו שם  קייטנות על טהרת הקודש. היהודים שם שזה שבעים שנה שנותקו באכזריות ממורשתם היו צמאים לכל דבר יהודי והרבי שדאג ליהודי רוסיה לאורך כל התקופה הנוראה  המשיך לדאוג להם גם עתה ובגלוי!

ההורים המודאגים שאלו את הרבי אם על ילדיהם לברוח מיד מרוסיה. היה זה שעות מספר לאחר תחילת המהפכה. מיד יצאה מחדרו של הרבי הוראה ברורה:

"לפלא על השאלה?! כפשוט ימשיכו בכל תכניותיהם, כולל הקייטנות עד סיומן כמתוכנן. וה' יצליחם ויבשרו טוב".

הוא הסביר לי שיתכן שהסיבה שהרבי אמר "לפלא על השאלה" כיוון שעל נפלאות אלו התנבא הרבי מיד לאחר מלחמת המפרץ לפני פסח של אותה שנה(מלחמת המפרץ הראשונה הסתיימה בפורים תשנ"א והמאורעות ברוסיה פרצו ב-ח' באלול תשנ"א) שהקב"ה ימשיך ויראה ניסים ונפלאות.

בנוסף לכך הרי יום לפני פרוץ המהפכה, בשבת פרשת שופטים, ז' אלול, ביקש הרבי מחסידיו לפרסם בכל העולם שהוא נביא. כבר הוכנה מודעת פרסומת גדולה על כך לעיתונים הגדולים בעולם. אי לכך היו צריכים להבין שהנבואה של הרבי על המהפך החיובי ברוסיה לא תתבטל לפתע.

גם לפעילים שעמדו לצאת למוסקבה לאחר פרוץ המאורעות הורה הרבי שלא לשנות דבר מהמתוכנן.

הידיעה שהתפשטה עד מהרה בכל העולם הרגיעה את יהודי ברית המועצות. הדברים הגיעו אליהם באמצעות שליחי הרבי הפזורים בכל המדינה. גם הוריהם של מאות הצעירים והצעירות מדריכי הקייטנות נרגעו מדאגתם.

שמעתי את הדברים המרגיעים הללו ונרגעתי גם אני. זכרתי היטב כיצד צפה הרבי את הנסים הגדולים שיהיו במלחמת המפרץ והתחלתי לחזור לחדרי רגוע יותר. עודי בדרך לחדרי ולפתע שרת החוץ הרוסית מופיעה לעומתי. היא נראתה מבוהלת ומודאגת במיוחד. המשמעות של הפיכה קומוניסטית הייתה לגביה ברורה: להישלח לסיביר במקרה הטוב. איני יודע מאיפה אזרתי את האומץ אך עצרתי אותה למרות שהייתה חסרת סבלנות והמתח היה ניכר על פניה ואז בישרתי לה את הבשורה שקיבלתי זה עתה: "כבוד השרה! אין לך מה לדאוג, בתוך זמן קצר הכול ישוב לסדרו"

היא הייתה בהלם והתפרצה כלפיי בכעס: "אתה מדבר שטויות! אני נולדתי וחייתי ברוסיה, מהפכות שם לא מסתיימות כל כך מהר!"

בעיניים דומעות התנצלה על התפרצותה והוסיפה ואמרה שהדמוקרטיה ברוסיה כנראה עוד רחוקה וזה רק עניין של זמן עד שהיא ומשפחתה יהיו בדרך לסיביר. לא מצאתי לנכון להתווכח והמשכנו לדרכנו.

כידוע הרי בדיוק כפי שניבא הרבי, ללא התערבות מבחוץ וללא שפיכות דמים קרה הבלתי יאומן ותוך שישים  שעות חזר הסדר אל כנו!

מארגני הכנס החליטו נוכח הבשורה המשמחת להמשיך את הכנס. עוד לפני שההרצאות והנאומים חודשו קיבלתי לפתע הזמנה דחופה משרת החינוך הרוסית. השאלה הראשונה שלה הייתה "איך ידעת?"

בתחילה לא ידעתי כיצד לענות לה. מה אספר לה שיש רבי שיודע הכול? כשהמשיכה ללחוץ סיפרתי לה שאכן יושב רב גדול בניו יורק והוא יודע את מה שיקרה מקצה העולם ועד סופו. הוספתי וסיפרתי לה על הנסים שחזה שיהיו במלחמת המפרץ והוא שהתנבא על הסיום הטוב של ההפיכה.

היא הייתה המומה וכפי שנודע לי אחר כך היא פרסמה נבואה זו של נביא דורנו לכל קרוביה ומכריה!

פרסום תגובה חדשה

test email