תורתו-של-משיח

אפילו צדיק גדול כמו החזון איש יהיה נכוה מחופת חברו שזכה לעסוק בפנימיות התורה וללמוד תניא, חברו זה יכול להיות חסיד צעיר לימים שזכה ללמוד דף תניא.

התורה ניתנה בשני רבדים; "סתים" (הנסתר) ו"גליא" (הנגלה). הנגלה הוא חלק התורה שמתלבש בעניני העולם הזה כדי לבררו ולתקנו – מבואר בש"ס ופוסקים ראשונים ואחרונים, והנסתר – חלק התורה שענינו גילוי אלקות – מבואר במדרשים, בזהר הקדוש, ספרי הקבלה והחקירה וספרי מוסר.

מהו הקשר בין יולדת למצורע? הרבי גילה לנו סוד גדול שכל יהודי הוא פרט בשכינה, האשה של הקב"ה, שחובתה להתעורר מלמטה ("תזריע") ולהיות יולדת "זכר", כי על ידי לימוד תורת המצורע, תורתו של משיח, בא המשיח והגאולה שאין אחריה גלות.

עִנְיָנָהּ וּמַהוּתָהּ שֶׁל תּוֹרַת הַחֲסִידוּת הוּא מָשִׁיחַ. וּלְפִיכָךְ בְּיָמֵינוּ לִמּוּד חֲסִידוּת הוּא חוֹבָה מַמָּשׁ. רֵאשִׁית, בִּגְלַל הַחֹשֶׁךְ הַכָּפוּל וּמְכֻפָּל שֶׁבָּא קֹדֶם בִּיאַת מָשִׁיחַ, צָרִיךְ אוֹר גָּדוֹל בִּמְיֻחָד לְהָאִיר לָנוּ אֶת הַדֶּרֶךְ, בִּבְחִינַת הַקְדָּמַת רְפוּאָה לַמַּכָּה. וְשֵׁנִית, מִכֵּיוָן שֶׁזּוֹהִי תּוֹרָתוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, הַשַּׁיֶּכֶת לְעוֹלָם שֶׁכֻּלּוֹ שַׁבָּת, אֲזַי לִפְנֵי הַשַּׁבָּת – הָאֶלֶף הַשְּׁבִיעִי – יֵשׁ לִטְעֹם מִמַּאַכְלֵי הַשַּׁבָּת, כַּהֲלָכָה הַיְּדוּעָה בְּשֻׁלְחָן עָרוּךְ.

הקב"ה מבקש לתת לעם ישראל חמדה גנוזה, והם בטחו בה' וסמכו עליו ואמרו לו בענווה ובביטול מתוך שמחה של אהבה: "כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע". עם פזיז שמקדים לשמוע ולציית עוד קודם שיודע במה מדובר. והקב"ה משיב אהבה לעמו – כנסת ישראל, ומכנה אותו: "אחותי רעייתי תמתי"… "אחותי כלה"… וקורא לה: "בואי כלה"… – ולא עוד אלא שלא זז מחבבה עד שקראה בתי"… שהיא בבחינת מקבל, ולא זז מחבבה עד שקראה "אמי", ש"ישראל מפרנסין לאביהם שבשמים".