הלשון העברית הופכת להיות נחלת הכלל. כל שכן שכל יהודי חייב ללמוד עברית.

לימוד עברית מסייע בלימוד המקורות של עם ישראל, ולעתיד לבוא יהיה נחלת הכלל.

הא לכם דרך יפה ומשעשעת ללמוד על החגים באמצעות חידונים

במסגרת לימוד טהרת המשפחה נותן לנו הרב דב טברדוביץ בסוף ספרו "חוסן ישועות" מבחן עצמי לחזרה ושינון. לפניכם שאלות המבחן ובסופו התשובות.

לפניכם טבלת המספרים בעברית, מספרים יסודיים ומספרים סידוריים לזכר ולנקבה בניקוד מלא.

לפניכם לוח הפועל העברי לגזרת השלמים. לשם יצירת הלוח נבחרו פעלים שימושיים וקלים לזכירה.

כאשר מופיעה אות גרונית בפ' הפועל נוצרים הבדלים דקדוקיים מגזרת השלמים ללא גרוניות, כפי שמשקף הלוח שלפניכם.

לפניכם לוח פעלים של ע' הפועל גרונית. בשני הפעלים: ב.א.ר ב.ר.ך בשלושת הבניינים הכבדים: פיעל פועל והתפעל.

כאשר ע' הפועל גרונית היא האות ה' או ע' יש תשלום דגש רק בבניין פועל. לדוגמה בפעלים: ט.ה.ר ש.ע.ר

כאשר ע' הפועל היא האות הגרונית ח' אז אין תשלום דגש ואין שום שינוי מיוחד לבד ניקוד חטף פתח במקום שוא נע כמו בדוגמאות שלפניכם.

לפניכם הטיית פעלים של' הפועל שלהם גרונית, שלפעמים מחייבת שינויים בניקוד, כגון פתח במקום שוא בנוכחת עבר.

לפניכם דוגמאות לפעלים מגזרת חסרי פ"נ בבניינים: פעל (קל), נפעל, הפעיל והופעל.

גזרת נחי פ"י כוללת פעלים שפ' הפועל שלהם י'. פעמים היוד נעלמת ופעמים היא הופכת לו"ו.

לפניכם תבנית היסוד של נטיית השם: בזכר ובנקבה ביחיד וברבים.

מילות היחס וקצת תוארי פועל נוטים בכינויים. מבחינים בהם שלושה סוגים: א. הנוטים ביחיד בלבד ב. ברבים בלבד ג. שנטייתם מעורבת

הפעלים של' הפועל שלהם היא י' נקראים פעלים נחי ל"י, ומכיון שבעבר נסתר הם מסתיימים בה': קנה, חיכה וכו', הם נקראים גם נחי ל"ה.

לפניכם פעלים מגזרת נחי ל"א, פעלים של' הפועל שלהם היא א'. שהאל"ף בהם נחה.

גזרת נחי ע"ו-ע"י כוללת פעלים שע' הפועל שלהם היא ו' או י'.

פעלים מגזרת הכפולים הם פעלים שע' הפועל ול' הפועל שלהם זהות.

בלשון העברית אפשר להטות את שם הפועל, כמו: בצאתי (מן העיר), בלכתך (בדרך) וכד'.

השינויים החלים במילות הקישור לפי מקומם במשפט התחבירי.

ואולם כל הנ"ל הוא לגמר הכפרה ומירוק הנפש לה' אחר התשובה כמ"ש לעיל מהגמ' פ"ק דזבחים דעולה דורון היא לאחר שריצה הפרקליט וכו'. אמנם התחלת מצות התשובה ועיקרה לשוב עד ה' באמת ובלב שלם.

וטעם השמחה ביסורי הגוף לפי שהיא טובה גדולה ועצומה לנפש החוטאת למרקה בעה"ז ולהצילה מהמירוק בגיהנם.

רק שהברואים מתחלקים למיניהם בכללות ובפרטות ע"י שינויי הצירופים וחילופים ותמורות כנ"ל כי כל אות היא המשכת חיות וכח מיוחד פרטי.

אך מכל מקום הואיל ודברה תורה כלשון בני אדם לשכך את האזן מה שהיא יכולה לשמוע לכך ניתן רשות לחכמי האמת לדבר בספירות בדרך משל וקראו אותן אורות כדי שעל ידי המשל הזה יובן לנו קצת ענין היחוד של הקדוש ב"ה ומדותיו.