יריד שומר שבת בלנינגרד!

הקראת כתבה
יום חמישי ז׳ אדר ה׳תשע״ח
הרבי הורה להם כי יעשו מאמץ שהיריד המתקיים בלנינגרד לא יעבוד ב… שבת! הם לא האמינו שיצליחו, אולם להפתעתם בקשתם התקבלה.
מאת הרב רפאל חרותי
שין

האחים ציפעל היו סוחרים מצליחים במילאנו שהרבי מצא בהם שותפים נאמנים להרמת קרן התורה והיהדות באיטליה. עסקיהם הלכו והסתעפו וחצו ימים ויבשות. אחד המקומות אליו הגיעו עסקיהם היה רוסיה ובזכות מסכת העסקים הענפה שקיימו שם, קבלו אמון רב מצד השלטונות והם זכו לכניסה די חופשית לשם. הם היו בעלי מעמד מיוחד והמוכסים הצטוו שלא לבדוק את מטעניהם. הרבי ניצל זאת כדי להעביר עמם מזוודות גדושות בטליתות, תפילין, ספרי קודש, סידורים וכו' ליהודים שם ולהעביר מהם מסרים אל הרבי.

כך נמשך הדבר שנים ארוכות עד שבאחת השנים קרתה תקלה חמורה: הם אחרו את המטוס למוסקבה אלא שהמזוודות העמוסות תשמישי קדושה הגיעו לפניהם…  אנשי המכס והמשטרה לא חיכו והזדרזו לפתוח את המזוודות ולנוכח מה שראו המתינו להם ומיד עם ירידתם מהמטוס נעצרו. לאחר חקירות ממושכות ולא נעימות שוחררו עם …הזמנה למשפט. כמובן שהרבי הורה להם שלא יחזרו עוד לשם וכך נסתיימה לה מסכת מרתקת של שליחויות.

כמה שנים לפני זה הקימו האחים מפעל גדול ומצליח לייצור מעילי פרווה לנשים ואת הפרוות קנו ביריד בלנינגרד, הרבי הורה להם כי יעשו מאמץ שהיריד המתקיים בלנינגרד לא יעבוד ב…שבת! כשהשניים התפלאו והסתפקו במידת הצלחתה של בקשה כזו, אמר להם הרבי כי כוחם בשוק המקומי מספיק חזק כדי שבקשתם תתקבל, וזאת על אף שרדיפות הדת היו אז בשיא עצמתן ואכן דרישתם נתקבלה ויריד הפרוות נסגר מידי שבת!

פרסום תגובה חדשה

test email