קנדידה – מקור למחלות רבות

יום רביעי י״ז שבט ה׳תשע״ט
בעיית הקנדידה נובעת מצריכה רבה באנטיביוטיקה ומתעשיית המזון המעובד. ומכיוון שהיא מקור למחלות רבות, אסור לנו להתעלם ממנה, ומי שנפגע ממנה, עליו לעשות הכל כדי להיפטר ממנה ולמנוע מעצמו מחלות בעתיד.
טבעת

קנדידה בעיה שלא כל הרופאים מודעים לה

לא כל הרופאים מודעים לזיהום הקנדידה. ומתוך הרופאים המועטים שמודעים לה, מקצתם מודעים רק לפטריה מקומית שלה הם נותנים טיפול, אולם אינם מודים שיש קנדידה בעוד מקומות בגוף. ורוב הרופאים חושבים שאין בעיה כזו כלל. אף על פי כן היא כבר הולכת וחודרת למודעות של רבים רופאים ומרפאים וגם סתם חולים בגלל חומרתה.

בעיית הקנדידה נובעת מצריכה רבה באנטיביוטיקה ומתעשיית המזון המעובד. ומכיוון שהיא מקור למחלות רבות, אסור לנו להתעלם ממנה, ומי שנפגע ממנה, עליו לעשות הכל כדי להיפטר ממנה ולמנוע מעצמו מחלות בעתיד.

 

מהי קנדידה?

לאדם בריא בעל מערכת חיסונית טובה יש בקטריה טובה חד תאית המורכבת ממיליוני מיקרו-אורגניזמים של קנדידה שתפקידה לזהות ולקטול בקטריות שליליות רב תאיות, וירוסים ופטריות המתפשטות בגוף לחפש מזון. בגוף בריא היחס בין הבקטריה הטובה לשלילית הוא 85% בקטריה טובה לעומת 15% בקטריות שליליות המסוכנות לגוף. במצב כזה הבקטריה הטובה מצליחה להדוף את כל הבקטריות השליליות.

אולם הבקטריות הטובות מתות בקלות, ואף שלמרבה המזל הן מתרבות מהר מאוד, אם רעלים חודרים לגוף עקב תזונה לקויה, חוסר שינה וחוסר תנועה ועוד הפרעות האופייניות לעידן המודרני, אז הבקטריות הטובות ממהרות למות עוד לפני שהגוף מייצר חדשות, וקנדידה הדומה לפטרייה מתחילה לשגשג על קרומים במערכת העיכול, והיא עשויה להתפשט במקומות אחרים בגוף, ויש לעצור אותה בעוד מועד ולהישמר מאוד שלא תגיע למחזור הדם שאז זה עשוי להיות מסוכן ממש.

 

הגורמים להתפתחות קנדידה?

הקנדידה מתפתחת בעיקר מתזונה ושתייה לקויים, כגון, מי שתייה המכילים כימיקלים כמו פלואוריד. אוויר מזוהם. סוכרים ופחמימות. אלכוהול. מזון מהונדס שמכיל אנטיביוטיקה והורמונים. מזון מרוסס ומזון המתועש חסר סיבים, תרופות.

נוסף על כך, מוצרי טיפוח כימיקלים. אויר מזוהם. חוסר פעילות גופנית וכיוצא בזה

כל אלה גורמים שהמזון נשאר במערכת העיכול זמן רב עד 100 שעות (במקום 60-40 שעות), נוצרת תסיסה ועודף חומציות במערכת העיכול. מצטברים רעלים, נוצר חוסר איזון הורמונלי וחוסר איזון ברמות הסוכר בדם. ובעיקר, חוסר איזון בין הבקטריה הטובה לשלילית. הבקטריה השלילית מתרבה ומתחזקת והורסת את הבקטריה החיובית, ומתפתחים זיהומים שהסביבה החומצית של המעיים מסייעת להם לגדול עוד ועוד. וכך באופן שיטתי נהרסות מערכות שונות בגוף ונוצרות מחלות. ומה גם שתרופות כמו אנטיביוטיקה ואחרות מחריפות את המצב וגורמות לפטריות בגוף, להשמנה, לעייפות, למערכת חיסונית חלשה ועוד.

 

סימפטומים המעידים שיש קנדידה

חשק עז לאוכל מתוק ולפחמימות. שלשולים או עצירויות וגזים. צרבות. מעי רגיז. קוליטיס כיבית. קרוהן. טחורים או גירודים בפי הטבעת. דלקת פרקים. כתפיים תפוסות. היפוגליקמיה. יובש בפה. ליחה. נסיגת חניכיים. כאבי ראש. כאבים במעיים. כיבים בקיבה. אפטות בפה. דלקת הלבלב. דלקת באוזניים ובסינוסים. דלקת כליות. בעיות בדרכי הנשימה. זאבת. שחמת הכבד. פסוריאזיס. אקנה. חוסר איזון הורמונלי. עור יבש סדוק או מתקלף. פטרת ברגליים, פטרת ציפורניים. פריחות בגוף. עייפות כרונית. גירודים באוזניים ובין אצבעות הרגלים. דלקת בעיניים ובעיות בראייה. בעיות בזיכרון. היפראקטיביות. עלייה במשקל. נפיחות. דיכאון. חרדות. מצב רוח ירוד. עצבנות. פיזור וחוסר מיקוד. קשיי למידה.

לנשים: כאבים ברחם הדומים לכאבי מחזור. פטריות או דלקת בנרתיק ובדרכי השתן המלווה בתחושות גירוד. תסמונת טרום וסתית. בעיות עם הווסת. סרטן השד.

לגברים: אימפוטנציה.

מי שחווה חלק מהסימפטומים האלה – יש לחשוש לקנדידה.

 

אפשרות לבדיקה עצמית

בבוקר לפני שטיפת הפה ולפני השתייה ממלאים כוס שקופה במים. ממלאים את הפה ברוק ויורקים לתוך המים. כאשר הרוק צף על פני המים זה מצב בריא, אולם אם אחר כרבע שעה רואים מעין חוטים דקים דומים לשערות שיורדים מהרוק לתוך המים, זה סימן ודאי שיש קנדידה. גם רוק "עמום" ששוקע לתחתית הכוס או חלקיקים עמומים ששוקעים לאט מתחת לרוק מעידים על קנדידה!

יתכן ולא יהיו הסימנים האלה ובכל זאת יש קנדידה, במקרה כזה יש לעשות בדיקות מורכבות יותר. על כל פנים, מי שיש לו סימפטומים שמעידים על קנדידה. אפשר למצוא באינטרנט רשימה של רופאים ומרפאים שיכולים לאבחן ולרפא קנדידה.

 

אפשר לרפא קנדידה – להלן הצעות לטיפול

  1. שינוי התזונה – יש לאכול מזון טרי, טבעי ואורגני שמכיל כמה שפחות תוספי מזון. יש לבחור במזונות מזינים המעודדים התרבות בקטריה טובה. כגון, מזונות עשירים בסיבים תזונתיים: ירקות – ארטישוק. ברוקולי. נבטים. כרוב. סלרי. חצילים. מלפפונים. שום. חסה. קייל. בצל. תרד. קישואים. (גזר וסלק מעט מאוד). קטניות – עדשים, שעועית, חומוס, אדממה, תורמוס, טופו בלבד. דגנים מלאים ללא גלוטן: אורז, קינואה, כוסמת ודוחן בלבד, ורק פעם ביום. מזונות שומניים: טחינה, אגוזים, אבוקדו וכו'. יוגורט מחלב עיזים (עדיף bio). ביצים. דגים. מעט עוף אורגני ללא אנטיביוטיקה.

שתייה – תה ירוק, מים, סודה, קפה עולש שמכיל חיידקים פרוביוטיים שעוזרים לרפא נזקים של קנדידה בקיבה ובמעיים, ומעודד הפרשה של אנזימי עיכול שהקנדידה השמידה.

יש להימנע מפחמימות פשוטות, מירקות עמילניים כמו תפוחי אדמה, מקופאין, מבוטנים ופיסטוקים! מאלכוהול כולל בירה ויין. משמרים! ומכל מזון מעובד ובמיוחד קמח לבן, סוכר לבן ועמילן! ואפילו מפירות. ממזונות כבושים: סרדינים. סלמון מעושן. נקניקים. פסטרמה על כל סוגיה. נקניקיות וכו'.

 

  1. פרוביוטיקה – פרוביוטיקה מנקה את הקנדידה במעיים, בפה ובנרתיק. הפרוביוטיקה מאזנת את רמות ה-PH בגוף ועל ידי זה תומכת במערכת החיסונית ומשקמת בהדרגה את הרמות הנכונות של בקטריה טובה/שלילית (85/15). יש לקחת פרוביוטיקה פעמיים ביום!
  2. שום – שום הוא אנטי פטרייתי טבעי חזק. אכילת שתי שיני שום טרי פעמיים ביום בכל יום במשך חודש עשויה להרוג את הקנדידה, ואם ממשיכים לקחת שום לאחר חודש היא יכולה למנוע את גדילתה מחדש.
  3. שמן קוקוס אורגני מכבישה קרה – שמן הקוקוס מכיל חומצה לוארית וחומצה קפרילית שהן שתי חומצות קוטלות פטריות שליליות.
  4. קינמון – הקינמון משמיד את פטרת הפה והגרון.
  5. שמן אורגנו/שמן אורגנו פראי – טיפות מספר מתחת ללשון מידי יום ביום הורגות את הקנדידה.
  6. תמצית זרעי אשכוליות בטיפות או בקפסולות – מחטאת, נוגדת פרזיטים, אנטי-בקטריאלית, אנטי-פטרייתית, נוגדת חמצון ואנטי-דלקתית.
  7. קסיליטול – אם מוכרחים להשתמש במתוק עדיף קסיליטול שהוא ממתיק טבעי שאינו סוכר ולהקפיד שיהיה טהור וללא כל תוספות כימיות. כשהקנדידה ניזונה ממנו היא מתה. הקסיליטול בריא גם לשיניים, לחולי סוכרת והיפוגליקמיה.
  8. קולסטרום – חומר המצוי בחלב אם ומגן מוירוסים, חיידקים ופטריות.
  9. לקטופרין – החלבון הפעיל של הקולסטרום שמצוי בחלב אם. יעיל מאוד כחומר נוגד פטריות וחיידקים. אסור לצרוך אותו בזמן הריון.
  10. יוגורט – מסוג BIO לא ממותק. יוצר איזון במעיים. עוזר להחזיר את האיזון של החיידקים הטובים לכל מערכת העיכול ובונה בחזרה את המערכת החיסונית במערכת העיכול. הוא טוב גם לטיפול מקומי.
  11. תבלינים – בזיליקום. שמיר. ג'ינג'ר. אורגנו. רוזמרין. טימין. פפריקה, כורכום.
  12. שמן – שמן קוקוס. אפשר גם שמן זית ושמן אבוקדו.
  13. חומץ – חומץ תפוחים בלבד.

טוב לתקוף את הקנדידה במגוון אפשרויות ככל האפשר, ובכל אופן לא כדאי לוותר על שום, פרוביוטיקה ושמן קוקוס, כדי לזרז את ההחלמה.

הטיפול נמשך לפחות שלושה חודשים. ואז צריך לבדוק אם הגוף נקי מקנדידה. ובכל זאת יש להמשיך עוד קצת כדי שהקנדידה לא תחזור. ובכלל יש לשמור על כמה מהעקרונות שמחייבים תזונה טבעית כדי לשמור על גוף בריא.

 

הגוף ראי לנפש

וכמו בענייני בריאות גופנית כך גם בעבודה על בריאות הנפש ובמיוחד "תיקון המידות", יש לטפל במקור הבעיה ולא בסימפטומים בלבד ואז מובטחת הצלחה.

אפשר ללמוד הרבה ספרי מוסר כולל "שמירת הלשון" ולהמשיך לכעוס ולהתגאות ואף לדבר לשון הרע. לכן עלינו ללמוד תורה ובמיוחד פנימיות התורה כפי שהתגלתה בחסידות ובמיוחד בספר התניא, ולחבר את התורה לנותן התורה, כדי להתחזק באהבת השם ויראתו, באהבת ישראל, ובעבודת השם ללא נגיעות אישיות, להתחזק באמונה וביטחון בהשם, ולדעת שאין עוד מציאות בלעדי השם, ואז ממילא נגביר את הנפש על הגוף, ועבודת השם תהיה בשמחה ובטוב לבב ונהיה בריאים בגוף ובנפש, ונזכה לתענוגים האמיתיים בזה ובבא.

פרסום תגובה חדשה

test email