פרשת אמור – ביאור הרב יוסי גינזבורג לדבר מלכות, בו הוא מסביר את מהות עניין הגאולה.

כל אחד יכול למצוא בנפשו את המנורה ולדעת להדליק אותה וזהו הדבר הבסיסי והיסודי ביותר בעבודת השם.

כל אחד יכול למצוא בנפשו את המנורה ולדעת להדליק אותה וזהו הדבר הבסיסי והיסודי ביותר בעבודת השם.

כל אחד יכול למצוא בנפשו את המנורה ולדעת להדליק אותה וזהו הדבר הבסיסי והיסודי ביותר בעבודת השם.

הרב יוסי גינזבורג מבאר את ה"דבר מלכות" לפרשת במדבר. טעימה מתורתו של משיח כהכנה לגאולה.

צריך ללמוד מיוסף שלא דן לזכות את הרוע אלא את הארוע, ולכן היה קל לו לסלוח לאחיו מאחר שהכל היה לטובה

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון בשיעור מרגש לפרשת ויצא מסביר שאליפז הציל אל את עם ישראל מפני שגדל בחיקו של יצחק. והלקח מזה אף שכואב מאוד לראות בן פורש מהדרך בה חינכנו אותו, יש לעטוף אותו באהבה ללא תנאים.

הרבי מליובאוויטש מה"מ מסביר שהתורה היתה ראויה להתחיל מ"החודש הזה לכם ראש חודשים" (חודש ניסן דוקא), ללמדנו שנוסף לעבודת ה' הרגילה והתמידית יש להחדיר בעבודה המעשית בפועל הנהגה ניסית.

פרשת ויקרא פותחת במילים: ויקרא אל משה, אולם לא נאמר מי הוא הקורא. והכוונה היא, שהקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו קורא למשה, וכך גם כל איש ישראל יכול להתקשר לה' על ידי קיום מצוות.

פרשת ויקרא – הרב יוסי גינזבורג נותן הסבר לדבר מלכות ומדגיש את החובה לנהוג בהנהגה ניסית בעבודת ה'.

הרב שמעון וייצהנדלר מסביר מהו סוד עניין הקרבנות, עליהם נאמר: "ריח ניחוח להשם".

פרשת כי תצא – הרב יוסי גינזבורג מבאר את ה"דבר מלכות" – מהו הקשר בין פרשת כי תצא לפרשת כי תבוא הסמוכה לה, לכאורה פרשיות אלו הפוכות בתוכנם?

נשמה ירדה לעולם מתוך רצון ובחירה לעשות עבודה בעולם, וכמו שהיא אומרת: אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני.

ראש השנה הוא לא רק יום הדין אלא הוא יום בריאת האדם ויום שבו ממליכים מחדש את הקב"ה, לכן זהו יום טוב ויום של שמחה.

ראש השנה הוא לא רק יום הדין אלא הוא יום בריאת האדם, יום שבו יורד אור חדש לעולם, ויום שבו ממליכים מחדש את הקב"ה, לכן זהו יום טוב ויום של שמחה.

מה מיוחד בשבת שאחרי שבועות? מה המשמעות הרוחנית של ימי התשלומין? איך ייתכן שהקב"ה נותן את התורה כל יום מחדש, הרי מתן תורה כבר היה? ועוד, בשיחה של הרב יוסי גינזבורג.

מה מיוחד בשבת שאחרי שבועות? מה המשמעות הרוחנית של ימי התשלומין? איך ייתכן שהקב"ה נותן את התורה כל יום מחדש, הרי מתן תורה כבר היה? ועוד, בשיחה של הרב יוסי גינזבורג.

יהודים יראי שמים מקיימים מצוות בהידור ומקפידים על קלה כבחמורה, אך פעמים מרגישים שעם כל הפעולות שהם עושים, יש מקום לשיפור הקשר הנפשי והפנימי עם הקב"ה. אז מה עושים?

מדוע מקדישה התורה 5 פרשות לתיאור בניית המשכן? מדוע התורה חוזרת על הפרטים שוב ושוב? הרב שרגא זלמנוב משיב על שאלות אלה בשיחתו על פרשת פקודי.

בשבת הגדול התחילו הגאולה והניסים של יציאת מצרים ע"י משה רבינו, שענינו בא לידי ביטוי במזמור צדי"ק בתהלים – תפלה למשה איש האלוקים…

בשבת הגדול התחילו הגאולה והניסים של יציאת מצרים ע"י משה רבינו, שענינו בא לידי ביטוי במזמור צדי"ק בתהלים – תפלה למשה איש האלוקים…

בדבר מלכות מבהיר הרבי רעיון עמוק בהסבירו עד כמה מוכרח שיהודי יהיה בעל בחירה חופשית, אף שמצידו אינו שייך להיפך הטוב כלל, רק כדי שיוכל לעשות לקב"ה דירה בתחתונים.

בדבר מלכות לפרשת שופטים מסביר הרבי שהוא "שופט דורנו", "יועץ דורנו" ו"נביא דורנו" ומבקש לפרסם את זה לכל אנשי הדור.

פרשת שמיני – הרב יוסי גינזבורג מסביר את דבר מלכות, טעימה מתורתו של משיח כהכנה לגאולה.

בשיחת הרבי לפרשת ויצא מסביר הרבי, שכאשר יצא יעקב מבאר שבע לחרן, לחרון אף של עולם, ניתנו לו כוחות מיוחדים להפוך את העולם לעולם טוב יותר.