תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
34. היום ארבעה ושלושים יום לעומר – יסוד שבהוד
הקראת כתבה
אחרי שיצאנו מחגיגות ל"ג בעומר בהרגשה עילאית שקשה להיפרד ממנה ואי אפשר לסיים אותה, והשתדלנו להזדהות עם רבי שמעון בר יוחאי שהעיד על עצמו "אנא סימנא בעלמא", כדי לחוש במקצת את ה"הוד שבהוד" שהאיר ביום זה, כדי לטעום במקצת מהי ענוה שבענוה…
לאחר שהדלקנו מדורות כדי לחוש את האש היוקדת בלבנו פנימה מתוך רצון עז להתבטל לקדוש ברוך הוא שאין עוד מלבדו ולהתכלל בו מתוך שמחה אמיתית הנובעת מענוה שבענוה…
לאחר שקיבלנו את הוראת הרבי וצעדנו בתהלוכת ל"ג בעומר ברחובה של עיר עם ילדים המניפים דגלים, בהם כתובים פסוקים המעוררים את אהבת ה', אהבת התורה ואהבת ישראל. וחזרנו עם הילדים ודיקלמנו יחד אתם בקול רם את שנים עשר הפסוקים בליווי תזמורת ונגינה על תופים…
אנו מתפללים שאותה אוירה והרגשה עילאית שליותה אותנו בל"ג בעומר תמשיך ללוות אותנו כל השנה וכבר מתגעגעים לל"ג בעומר הבא.
האר"י הקדוש נהג לחגוג את ל"ג בעומר עם כל בני משפחתו במירון עוד שלושה ימים אחרי ל"ג בעומר. ואנו עכשיו, יום אחד אחרי ל"ג בעומר, נשתדל להתקשר למהותו של יום ל"ג בעומר, למידת הוד האמיתית, הוד שבהוד בקשר חזק כפי שדורשת מידת היסוד.
עם ישראל עם הנצח קשור עם התורה הקדושה בקשר נצחי ורוצה לנצח את כל המכשולים העומדים לו בדרך כדי לנצח כל מונע מבית ומחוץ לעשות את עבודת תיקון המידות שהולכת ומתחזקת כל יום מימי הספירה. והיום כאשר מידת יסוד שבהוד שולטת ומאירה נשתדל להתקשר לכל האנשים מסביבנו באהבה מתוך ענוה אמיתית בקשר אמיץ וחזק כפי שמנחה אותנו מידת יסוד שבהוד.
פרסום תגובה חדשה