תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
פרשת נשא לילדים – כולנו מברכים ברכת כהנים
הקראת כתבה
בְּפָרָשָׁתֵנוּ פָּרָשַׁת נָשֹׂא מְצַוֶּה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת הַכֹּהֲנִים לְבָרֵךְ אֶת עַם יִשְׂרָאֵל.
כֻּלָּנוּ מַכִּירִים אֶת בִּרְכַּת כֹּהֲנִים וּמִתְרַגְּשִׁים לִשְׁמֹעַ אֶת קוֹלָם בְּסוֹף הַתְּפִלָּה כָּל פַּעַם מֵחָדָשׁ.
וְכַאֲשֶׁר הֵם פּוֹרְשִׂים אֶת כַּפֵּיהֶם וְאוֹמְרִים אֶת הַבְּרָכָה:
בָּרוּךְ אַתָּה… אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְווֹתָיו וְצִוָּנוּ לְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בְּאַהֲבָה,
אֲנַחְנוּ מִשְׁתַּדְּלִים לַעֲמֹד לִפְנֵיהֶם וְלִשְׁמֹעַ אֶת בִּרְכָתָם כְּאִלּוּ הִיא נִשְׁמַעַת מִפִּי הַגְּבוּרָה.
וְכַמָּה מְרַגֵּשׁ לִשְׁמֹעַ אֶת הַחַזָּן קוֹרֵא אֶת הַבְּרָכָה וְהֵם אַחֲרָיו:
"יְבָרֶכְךָ הַשֵּׁם וְיִשְׁמְרֶךָ,
יָאֹר הַשֵּׁם פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ,
יִשָּׂא הַשֵּׁם פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם".
בְּרָכָה הַכּוֹלֶלֶת אֶת כָּל הַבְּרָכוֹת וּמֻפְנֵית לְכָל אֶחָד מֵאִתָּנוּ בְּאֹפֶן אִישִׁי.
אָכֵן זָכוּ הַכֹּהֲנִים לִהְיוֹת שְׁלִיחִים שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְבָרֵךְ אֶת עַם יִשְׂרָאֵל,
וּלְהַעֲבִיר אֶת בִּרְכַּת הַשֵּׁם מִלְּמַעְלָה דֶּרֶךְ כָּל הָעוֹלָמוֹת.
וּבִהְיוֹתָם זְרִיזִים הֵם מַעֲבִירִים אֶת הַבְּרָכָה דֶּרֶךְ יְדֵיהֶם וְאֶצְבְּעוֹתֵיהֶם בִּמְהִירוּת,
וְשׁוּם דָּבָר אֵינוֹ מְעַכֵּב אֶת הַבְּרָכָה.
אָמְנָם הַבְּרָכָה עַצְמָהּ בָּאָה מִן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וּכְמוֹ שֶׁהוּא אוֹמֵר: "וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם",
אֶלָּא שֶׁדֶּרֶךְ אַהֲרֹן הַכֹּהֵן אִישׁ הַחֶסֶד נִמְשֶׁכֶת הַבְּרָכָה בִּמְרוּצָה וּבְחֶסֶד רַב לְלֹא דִּין,
עַם יִשְׂרָאֵל כּוֹלֵל בְּתוֹכוֹ כֹּהֲנִים לְוִיִּים וְיִשְׂרָאֵל,
אוּלָם הַתַּכְלִית הִיא שֶׁכֻּלָּנוּ נִהְיָה "מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ",
וּבֶאֱמֶת בְּכָל יְהוּדִי יֵשׁ בְּחִינַת כֹּהֵן.
כָּל יְהוּדִי יָכוֹל גַּם לְבָרֵךְ אֶת עַם יִשְׂרָאֵל בְּבִרְכַּת כֹּהֵן,
מֵאַחַר שֶׁאַבְרָהָם אָבִינוּ שֶׁנִּתְבָּרֵךְ עַל יְדֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא "וֶהְיֵה בְּרָכָה",
הוֹרִישׁ לְכָל אֶחָד מֵאִתָּנוּ אֶת כֹּחַ הַבְּרָכָה.
לָכֵן כָּל יוֹם אָנוּ פּוֹתְחִים בְּבִרְכַּת כֹּהֲנִים מִיָּד לְאַחַר בִּרְכַּת הַתּוֹרָה בְּבִרְכוֹת הַשַּׁחַר.
כָּל יְהוּדִי אֵינוֹ רַק בְּחִינַת כֹּהֵן אֶלָּא אַף בְּחִינַת כֹּהֵן גָּדוֹל,
שֶׁהֲרֵי כָּל יְהוּדִי יָכוֹל לְהַגִּיעַ לְ"קֹדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים" שֶׁבְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ.
וְאִם בְּיָמֵינוּ זֶה עֲדַיִן בְּהֶעְלֵם, הֲרֵי שֶׁלֶּעָתִיד לָבוֹא זֶה יִתְגַּלֶּה בְּפֹעַל מַמָּשׁ וּבִשְׁלֵמוּת.
וְאָכֵן יְהוּדִי הוּא קָדוֹשׁ בְּמַהוּתוֹ, כִּי יֵשׁ לוֹ נְשָׁמָה – חֵלֶק אֱלוֹקָה מִמַּעַל מַמָּשׁ.
וְתָמִיד הוּא יָכוֹל לְהִתְעַלּוֹת לְדַרְגַּת קְדֻשָּׁה גְּבוֹהָה יוֹתֵר עַד לִקְדֻשָּׁתוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.
וְעַל יְדֵי הַקְּדֻשָּׁה הוּא יָכוֹל לְהִתְחַבֵּר וּלְהִתְכַּלֵּל עִם הַשֵּׁם.
וּמְסֻפָּר עַל רַבִּי יִשְׁמָעֵאל בֶּן אֱלִישָׁע שֶׁפַּעַם בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים,
כַּאֲשֶׁר נִכְנַס לְקֹדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים לְהַקְטִיר קְטֹרֶת,
רָאָה אֶת הַשֵּׁם צְבָאוֹת יוֹשֵׁב עַל כִּסֵּא רַחֲמִים רָם וְנִשָּׂא.
וְאָז אָמַר לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא: יִשְׁמָעֵאל בְּנִי, בָּרֵךְ אוֹתִי!
וְעָנָה לוֹ רַבִּי יִשְׁמָעֵאל:
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁיִּכְבְּשׁוּ רַחֲמֶיךָ אֶת כַּעַסְךָ,
וְיִגֹּלּוּ רַחֲמֶיךָ עַל מִדּוֹתֶיךָ,
וְתִתְנַהֵג עִם בָּנֶיךָ בְּמִדַּת הָרַחֲמִים,
וְתִכָּנֵס לָהֶם לִפְנִים מִשּׁוּרַת הַדִּין,
וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נִעֲנַע לוֹ בְּרֹאשׁוֹ לְאוֹת הַסְכָּמָה.
מִסִּפּוּר זֶה לְמֵדִים שֶׁיְּהוּדִי יָכוֹל לְהַגִּיעַ לְדַרְגַּת קְדֻשָּׁה גְּבוֹהָה כָּל כָּךְ,
עַד שֶׁהוּא יָכוֹל לְהַשְׁפִּיעַ עַל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ שֶׁיְּרַחֵם עַל יִשְׂרָאֵל וְיִגְאַל אוֹתָם.
אָז הָבָה נִתְפַּלֵּל לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא,
שֶׁיְּבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בְּכָל הַבְּרָכוֹת,
וּבְעִקָּר בְּבִרְכַּת הַגְּאֻלָּה הָאֲמִתִּית וְהַשְּׁלֵמָה מִיָּד מַמָּשׁ.
פרסום תגובה חדשה