תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
פרשת לך לך לילדים – הליכה לקראת הגאולה
הקראת כתבה
הַשֵּׁם מְצַוֶּה אֶת אַבְרָהָם: לְךָ לְךָ
בְּפָרָשַׁת לְךָ לְךָ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נוֹתֵן הוֹרָאָה לְאַבְרָהָם אָבִינוּ: לְךָ לְךָ…
צֵא מִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, צֵא מֵרְגִילוּתְךָ וְהִתְקַדֵּם בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם.
לִכְאוֹרָה, הֲרֵי אַבְרָהָם אָבִינוּ שֶׁהִגִּיעַ לְגִיל שִׁבְעִים וְחָמֵשׁ,
הִסְפִּיק לַעֲשׂוֹת עֲבוֹדָה נִפְלָאָה בָּעוֹלָם, הִרְבָּה בִּצְדָקָה וּבִגְמִילוּת חֲסָדִים,
נִלְחַם בַּעֲבוֹדָה זָרָה וְקֵרַב נְפָשׁוֹת רַבּוֹת לְהַאֲמִין בְּהַשֵּׁם אֶחָד.
מָה עוֹד נוֹתָר לוֹ לַעֲשׂוֹת שֶׁלֹּא עָשָׂה?…
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא רוֹצֶה שֶׁאַבְרָהָם יַמְשִׁיךְ לִפְעֹל בִּקְנֵה מִדָּה גָּדוֹל יוֹתֵר.
לֹא דַּי שֶׁיִּהְיֶה "אָב לַאֲרָם" אֶלָּא שֶׁיִּהְיֶה "אַב הֲמוֹן גּוֹיִים",
הַשֵּׁם רוֹצֶה שֶׁאַבְרָהָם יַשְׁפִּיעַ עַל כָּל בָּאֵי עוֹלָם שֶׁיַּעַבְדוּ אֶת הַשֵּׁם.
שֶׁאַבְרָהָם יַעֲשֶׂה הַכֹּל כְּדֵי שֶׁהָעוֹלָם יִזְדַּכֵּךְ וְיִהְיֶה מוּכָן לְמַתַּן תּוֹרָה.
מִצְוַת לְךָ לְךָ חָלָה עַל כָּל יְהוּדִי
הוֹרָאָה זוֹ שֶׁנָּתַן הַשֵּׁם לְאַבְרָהָם אָבִינוּ הִיא הוֹרָאָה לְכָל אֶחָד מֵאִתָּנוּ.
כְּמוֹ אַבְרָהָם אָבִינוּ כָּל יְהוּדִי צָרִיךְ תָּמִיד לְהִתְקַדֵּם וְלָלֶכֶת מֵחַיִל אֶל חַיִל,
כָּל אֶחָד צָרִיךְ לָצֵאת מֵהָרְגִילוֹת שֶׁלּוֹ גַּם כַּאֲשֶׁר כָּל עִסּוּקָיו בִּקְדֻשָּׁה.
כָּל אֶחָד צָרִיךְ לְגַלּוֹת כָּל הַזְּמַן "שָׁמַיִם חֲדָשִׁים" שֶׁאֲלֵיהֶם הוּא שׁוֹאֵף לְהַגִּיעַ.
וּלְגַלּוֹת בְּתוֹכוֹ כָּל פַּעַם מֵחָדָשׁ כּוֹחוֹת חֲדָשִׁים שֶׁעַד כֹּה הָיוּ נֶעֱלָמִים.
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא הִבְטִיחַ לְאַבְרָהָם וּלְזַרְעוֹ אֶת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל – אֶרֶץ שִׁבְעָה עַמִּים,
וְאָנוּ בְּנֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב זָכִינוּ לְקַבֵּל אֶת הָאָרֶץ בְּמַתָּנָה וּבִירֻשָּׁה.
וְעִם זֹאת גַּם עָלֵינוּ חָלָה מִצְוַת כִּבּוּשׁ הָאָרֶץ – אֶרֶץ שִׁבְעָה עַמִּים,
שֶׁבְּרוּחָנִיּוּת הַכַּוָּנָה הִיא לְשֶׁבַע הַמִּדּוֹת
(חֶסֶד גְּבוּרָה תִּפְאֶרֶת נֶצַח הוֹד יְסוֹד מַלְכוּת)
שֶׁתַּכְלִית הַכַּוָּנָה הִיא שֶׁנַּהֲפֹךְ אוֹתָן לִקְדֻשָּׁה.
הָבָה נֵלֵךְ לִקְרַאת הַגְּאֻלָּה
אָז הָבָה נֵלֵךְ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לְאָרְכָּהּ וּלְרָחְבָּהּ גַּם בְּרוּחָנִיּוּת,
וּנְשַׁפֵּר אֶת מִדּוֹתֵינוּ וְנִחְיֶה בִּקְדֻשָּׁה.
נַרְבֶּה בְּלִמּוּד תּוֹרָה לִשְׁמָהּ, נִתְפַּלֵּל בְּכַוָּנָה,
וְנִשְׁתַּדֵּל לַעֲשׂוֹת מַעֲשִׂים טוֹבִים וְלִגְמֹל חֲסָדִים.
עַד שֶׁנִּתְעַלֶּה יוֹתֵר וְנוּכַל לִכְבֹּשׁ גַּם אֶת אֶרֶץ קֵינִי, קְנִיזִי וְקַדְמוֹנִי,
שֶׁבְּרוּחָנִיּוּת הַכַּוָּנָה הִיא לִשְׁלֹשֶׁת הַמֹּחִין: חָכְמָה בִּינָה דַּעַת.
תִּקּוּן הַדֵּעוֹת וּבְחִירָה בְּדֶרֶךְ הָאֱמֶת הַמֻּחְלֶטֶת.
וְנִחְיֶה בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל בִּשְׁלֵמוּת עֶשֶׂר כּוֹחוֹת הַנֶּפֶשׁ שֶׁלָּנוּ.
וּבְמֵילָא נִזְכֶּה לַגְּאֻלָּה הָאֲמִתִּית וְהַשְּׁלֵמָה
בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הַשְּׁלֵמָה הַמֻּבְטַחַת לָנוּ בִּבְרִית בֵּין הַבְּתָרִים,
אוֹתָהּ נְקַבֵּל בְּשִׂמְחָה וּלְלֹא מִלְחָמָה,
וּבָהּ יִשְׁכְּנוּ לָבֶטַח כָּל הַיְּהוּדִים מִכָּל הַדּוֹרוֹת,
כַּאֲשֶׁר בֵּית הַמִּקְדָּשׁ בָּנוּי לְתַלְפִּיוֹת וּמְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ בְּרֹאשֵׁנוּ.
פרסום תגובה חדשה