ד-אמות-של-הלכה

אצל מי ואיפה האיר יחוד ה’ האמיתי? אצל האבות, אצל הנביאים, במעמד הר סיני, במשכן… ובמיוחד במשכן הפרטי של כל יהודי על ידי לימוד תורה, שהרי הקב”ה שוכן בד’ אמות של הלכה. אך גם עסקי משא ומתן יכולים להיות מכון לשבתו של הקב”ה. והעיקר הוא שבכל עבודת ה’ צריך להיות בשמחה. במיוחד בימינו אין מקום לעצבות ואף לא למרירות על חטאים. וכשאדם עושה חשבון נפש יש לו לשמוח שנפשו האלוקית יוצאת מן הגלות של גופו ונפשו הבהמית והוא מתעלה ושב למקורו האלוקי.

השראת השכינה בזמן בית ראשון, השראת השכינה בזמן בית שני, השראת השכינה בד’ אמות של הלכה. מדוע נתייחדו ההלכות משאר חלקי התורה, עד שאין לו להקב”ה בעולמו אלא ד’ אמות של הלכה?