תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
פרשת וזאת הברכה לילדים – לקראת שמחת תורה
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נָתַן לָנוּ חַגִּים וּמוֹעֲדִים וְיָמִים טוֹבִים כְּדֵי לְשַׂמֵּחַ אוֹתָנוּ,
וּבִמְיֻחָד בְּחֹדֶשׁ תִּשְׁרֵי הִשְׁפִּיעַ עָלֵינוּ שֶׁפַע שֶׁל חַגִּים וְיָמִים טוֹבִים.
לֹא רַק אֶת רֹאשׁ הַשָּׁנָה וְיוֹם הַכִּפּוּרִים, יָמִים שֶׁל חֲזָרָה בִּתְשׁוּבָה,
אֶלָּא גַּם אֶת חַג הַסֻּכּוֹת שֶׁבּוֹ אָנוּ יוֹשְׁבִים בַּסֻּכָּה וְנוֹטְלִים אַרְבָּעָה מִינִים,
וּלְמַעְלָה מֵהַכֹּל, אֶת יוֹם שְׁמִינִי עֲצֶרֶת, יוֹם שִׂמְחַת תּוֹרָה.
בְּשִׂמְחַת תּוֹרָה אָנוּ קוֹרְאִים אֶת פָּרָשַׁת "וְזֹאת הַבְּרָכָה" הַפָּרָשָׁה הָאַחֲרוֹנָה בַּתּוֹרָה
(שֶׁלֹּא עַל פִּי הַסֵּדֶר הַקָּבוּעַ בְּיוֹם שַׁבָּת כִּשְׁאַר פָּרָשׁוֹת הַתּוֹרָה).
וּמִכֵּיוָן שֶׁאָנוּ מְסַיְּמִים וּמַשְׁלִימִים אֶת קְרִיאַת הַחֻמָּשׁ,
הַשֵּׁם שָׂמֵחַ בָּנוּ וְרוֹצֶה לְשַׂמֵּחַ אוֹתָנוּ,
לָכֵן נָתַן לָנוּ חַג מְיֻחָד לְסִיּוּמָהּ וְגוֹמְרָהּ שֶׁל תּוֹרָה,
עַד שֶׁשִּׂמְחַת תּוֹרָה הוּא זְמַן הַשִּׂיא בְּשִׂמְחַת חַגֵּי חֹדֶשׁ תִּשְׁרֵי.
אֲבָל בֶּאֱמֶת יְהוּדִים אַף פַּעַם לֹא מְסַיְּמִים לִלְמֹד תּוֹרָה,
לָכֵן מִיָּד כַּאֲשֶׁר אָנוּ מְסַיְּמִים לִקְרֹא פָּרָשַׁת "וְזֹאת הַבְּרָכָה",
אָנוּ מַתְחִילִים לִקְרֹא אֶת הַתּוֹרָה מֵחָדָשׁ – תְּחִלַּת "פָּרָשַׁת בְּרֵאשִׁית".
וְכָךְ כָּל שָׁנָה מַתְחִילִים מַחְזוֹר חָדָשׁ שֶׁל קְרִיאַת הַתּוֹרָה בְּאוֹר חָדָשׁ וּבְכוֹחוֹת חֲדָשִׁים.
כָּךְ נִפְגָּשׁוֹת בְּיוֹם שִׂמְחַת תּוֹרָה פָּרָשָׁה אַחֲרוֹנָה בַּתּוֹרָה וּפָרָשָׁה רִאשׁוֹנָה בַּתּוֹרָה.
וּמַעְגָּל הַ"סִיּוּם" וְהַ"הַתְחָלָה" מַרְאֶה שֶׁלַּתּוֹרָה יֵשׁ כֹּחַ אֵין סוֹפִי,
כֹּחַ מְיֻחָד הַנִּמְשָׁךְ לְעַם יִשְׂרָאֵל – עַם הַנֶּצַח,
וּמֵעַם יִשְׂרָאֵל נִמְשַׁךְ כֹּחַ זֶה לָעוֹלָם כֻּלּוֹ,
לָכֵן רָאוּי לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחָה תּוֹרָה יוֹתֵר מִכָּל הַשָּׁנָה.
אִם כֵּן, שִׂמְחַת תּוֹרָה הִיא שִׂמְחָה שֶׁל מִצְוָה.
כֻּלָּנוּ שְׂמֵחִים בְּשִׂמְחַת הַתּוֹרָה,
וּמַרְגִּישִׁים כְּאִלּוּ הַיּוֹם קִבַּלְנוּ אֶת הַתּוֹרָה.
וְקוֹפְצִים וְרוֹקְדִים בְּהִתְלַהֲבוּת כְּשֶׁסִּפְרֵי תּוֹרָה בְּיָדֵינוּ,
וְעַל יְדֵי כָּךְ מַמְשִׁיכִים בְּרָכוֹת מִשָּׁמַיִם לִכְלַל יִשְׂרָאֵל בְּרוּחָנִיּוּת וּבְגַשְׁמִיּוּת.
וְלֹא עוֹד אֶלָּא שֶׁהָרִקּוּדִים וְהַשִּׂמְחָה שֶׁלָּנוּ מַשְׁפִּיעִים עַל כָּל הַבְּרִיאָה,
וְנַעֲשָׂה חִדּוּשׁ בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ וּבְכָל צְבָאָם,
עַד שֶׁאֶפְשָׁר לְהַרְאוֹת בָּאֶצְבַּע וְלוֹמַר בְּסִפּוּק "וְזֹאת הַבְּרָכָה!"…
וּמִכֵּיוָן שֶׁבְּכָל שָׁנָה הָעוֹלָם מִתְקַדֵּם מֵחָדָשׁ מֵחַיִל אֶל חַיִל לִקְרַאת הַגְּאֻלָּה,
הֲרֵי שֶׁבְּסוֹפוֹ שֶׁל דָּבָר יִהְיוּ "שָׁמַיִם חֲדָשִׁים וְאֶרֶץ חֲדָשָׁה".
יְלָדִים יְקָרִים, עָלֵינוּ לִזְכֹּר שֶׁהַתּוֹרָה הִיא אוֹצָר יָקָר שֶׁנִּתֵּן בְּמַתָּנָה לְעַם יִשְׂרָאֵל.
הַתּוֹרָה קָדְמָה לָעוֹלָם אַלְפַּיִם שָׁנָה וְעַל יְדֵי הַתּוֹרָה נִבְרָא הָעוֹלָם.
הַתּוֹרָה הִיא הַבַּעַל בַּיִת עַל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ.
לָכֵן נַמְשִׁיךְ אֶת הַשְּׂמֵחָה שֶׁשָּׂמַחְנוּ בְּשִׂמְחַת תּוֹרָה עַל כָּל הַשָּׁנָה,
וְנִלְמַד תּוֹרָהּ בְּחֵשֶׁק רַב, מִתּוֹךְ רָצוֹן לַעֲלוֹת מֵחַיִל אֶל חַיִל בַּמַּעֲלוֹת הַתּוֹרָה.
וּנְקַיֵּם אֶת כָּל הַמִּצְווֹת הַכְּתוּבוֹת בָּהּ בְּשִׂמְחָה וּבְתַעֲנוּג,
כְּדֵי שֶׁנַּעֲלֶה בְּמַעֲלוֹת רוּחָנִיּוֹת וְנִתְבָּרֵךְ בְּכָל הַבְּרָכוֹת הַכְּתוּבוֹת בַּתּוֹרָה,
עַד שֶׁנִּזְכֶּה לְכָל הַבְּרָכוֹת וְהַיִּעוּדִים הַמֻּבְטָחִים לָנוּ בַּגְּאֻלָּה הָאֲמִתִּית וְהַשְּׁלֵמָה.
פרסום תגובה חדשה