תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
פרשת בראשית לילדים – יוצאים לדרך
הקראת כתבה
בְּרוּךְ הַשֵּׁם, עָבַרְנוּ יָמִים וְחַגִּים נִפְלָאִים!…
בְּחֹדֶשׁ אֱלוּל נִפְגַּשְׁנוּ עִם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא פָּנִים אֶל פָּנִים בַּשָּׂדֶה,
בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה חַשְׁנוּ אוֹר אֱלֹקִי חָדָשׁ שֶׁיָּרַד לָעוֹלָם,
בְּיוֹם כִּפּוּר הִתְיַחַדְנוּ עִם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא. בִּמְיֻחָד בִּתְפִלַּת נְעִילָה!
בֵּין כִּפּוּר לְסֻכּוֹת רַצְנוּ בְּהִתְלַהֲבוּת מִמִּצְוָה לְמִצְוָה.
בְּסֻכּוֹת יָשַׁבְנוּ בַּסֻּכָּה וְהִרְגַּשְׁנוּ אוֹרוֹת עֶלְיוֹנִים הַמַּקִּיפִים אוֹתָנוּ.
גַּם שָׁמַעְנוּ קוֹלוֹת מִסֻּכּוֹת אֲחֵרוֹת וְחַשְׁנוּ כְּאִלּוּ אֲנַחְנוּ יוֹשְׁבִים בְּסֻכָּה אַחַת.
וּבְשִׂמְחַת בֵּית הַשּׁוֹאֵבָה שַׁרְנוּ וְרָקַדְנוּ מִתּוֹךְ שִׂמְחָה שֶׁל מִצְוָה.
וְלֹא עוֹד אֶלָּא שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא רָצָה שֶׁנִּתְעַכֵּב עִמּוֹ עוֹד יוֹם אֶחָד
וְהוֹסִיף לָנוּ בְּאַהֲבָתוֹ אֵלֵינוּ אֶת שְׁמִינִי עֲצֶרֶת – שִׂמְחַת תּוֹרָה!…
וְאָז הוֹסַפְנוּ שִׂמְחָה עַל שִׂמְחָה וְרָקַדְנוּ עִם סִפְרֵי תּוֹרָה…
לֹא לָמַדְנוּ רַק שַׁרְנוּ וְרָקַדְנוּ עִם סִפְרֵי תּוֹרָה סְגוּרִים עֲטוּפִים בְּמַפָּה…
וְכִרְכַּרְנוּ בְּכָל עֹז כְּמוֹ דָּוִד הַמֶּלֶךְ.
וּמָה עַכְשָׁו? הַאִם כָּל זֶה נִגְמַר?…
לֹא וָלֹא!…
עַכְשָׁו אֲנַחְנוּ מַתְחִילִים אֶת הַכֹּל מֵחָדָשׁ.
עַכְשָׁו אָנוּ יוֹצְאִים לַדֶּרֶךְ מְלֵאִים מֶרֶץ וְשִׂמְחָה.
אָמְנָם יָרַדְנוּ מֵעוֹלָמוֹת גְּבוֹהִים מְאֹד, לָעוֹלָם הַזֶּה הַתַּחְתּוֹן,
כִּי כָּכָה זֶה… הַשֵּׁם חָפַץ דַּוְקָא בָּעוֹלָם הַזֶּה הַתַּחְתּוֹן.
זוֹהִי הַתַּאֲוָה וְהַתְּשׁוּקָה שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא
לִהְיוֹת לוֹ יִתְבָּרֵךְ דִּירָהּ בַּתַּחְתּוֹנִים בְּעוֹלַם הָעֲשִׂיָּה הַגַּשְׁמִי בּוֹ אָנוּ חַיִּים.
וְהִנֵּה אָנוּ מַגִּיעִים לְ"שַׁבָּת בְּרֵאשִׁית", בָּהּ נַתְחִיל לִקְרֹא אֶת הַתּוֹרָה מֵחָדָשׁ,
לְ"שַׁבָּת מְבָרְכִים", בָּהּ נְבָרֵךְ אֶת חֹדֶשׁ מַרְחֶשְׁוָן, וְנִקְרָא אֶת כָּל סֵפֶר תְּהִלִּים.
וְנַתְחִיל לָשִׂים פְּעָמֵינוּ לִקְרַאת עֲבוֹדַת הַשָּׁנָה הַחֲדָשָׁה בְּהַרְגָּשַׁת נִצָּחוֹן.
וּכְמוֹ יַעֲקֹב אָבִינוּ עָלָיו נֶאֱמַר "וַיֵּלֶךְ יַעֲקֹב לְדַרְכּוֹ" כְּשֶׁהוּא קַל בְּרַגְלָיו,
גַּם אָנוּ נֵלֵךְ לְמַלֵּא אֶת שְׁלִיחוּתֵנוּ בָּעוֹלָם בְּקַלּוּת וּבְהַצְלָחָה מֻפְלָגָה,
וְהָעִקָּר בְּשִׂמְחָה, הַפּוֹרֶצֶת אֶת כָּל הַגְּדָרִים.
וְנִזְכֹּר שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא הוּא הָאֵ-ל הַטּוֹב שֶׁחָפֵץ לְהֵיטִיב לָנוּ.
שֶׁהוּא מְקוֹר הַתַּעֲנוּגִים וְרוֹצֶה שֶׁנַּעֲבֹד אוֹתוֹ בְּשִׂמְחָה וּבְתַעֲנוּג,
וּמַעֲשֵׂינוּ וַעֲבוֹדָתֵנוּ נוֹתְנִים לוֹ נַחַת רוּחַ.
אָז הָבָה נְקַבֵּל אֶת תַּפְקִידֵנוּ כְּחַיָּלִים בִּצְבָא הַשֵּׁם,
וְנִשְׁתַּדֵּל לְהִדָּבֵק בְּדַרְכֵי הַשֵּׁם וְלַעֲשׂוֹת לוֹ נַחַת רוּחַ.
וּבִזְכוּת זֶה נִזְכֶּה לְכָל הַתַּעֲנוּגִים הַקְּשׁוּרִים בַּגְּאֻלָּה הָאֲמִתִּית וְהַשְּׁלֵמָה
שֶׁתִּהְיֶה מִיָּד מַמָּשׁ.
פרסום תגובה חדשה