תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
פרשת בראשית לילדים – התורה פותחת באות בי"ת
הקראת כתבה
הַתּוֹרָה פּוֹתַחַת בָּאוֹת בֵּי"ת
הַתּוֹרָה פּוֹתַחַת בַּמִּלִּים: "בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹקִים אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ".
הַמִּלָּה הָרִאשׁוֹנָה: "בְּרֵאשִׁית", וְהָאוֹת הָרִאשׁוֹנָה: "בֵּית".
מַדּוּעַ פּוֹתַחַת הַתּוֹרָה בָּאוֹת בֵּי"ת, הַשְּׁנִיָּה בְּסֵדֶר הָ"אָלֶף בֵּית",
וְלֹא בָּאוֹת אָלֶף הָרִאשׁוֹנָה בְּסֵדֶר הָ"אָלֶף בֵּית"?…
אַחַד הַהֶסְבֵּרִים לְכָךְ הוּא לְלַמְּדֵנוּ שֶׁלִּמּוּד הַתּוֹרָה הוּא שָׁלָב שֵׁנִי בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם.
כְּדֵי שֶׁלִּמּוּד הַתּוֹרָה יִהְיֶה לִמּוּד כָּרָאוּי, לִמּוּד לִשְׁמוֹ – "סַם חַיִּים" –
חַיָּבִים לְהַקְדִּים שָׁלָב – שְׁלַב הַהֲכָנָה לְלִמּוּד הַתּוֹרָה – שְׁלַב הָ"אָלֶף".
שְׁלַב הָ"אָלֶף" – שְׁלַב הַהֲכָנָה לְלִמּוּד הַתּוֹרָה
וּמַהוּ הַשָּׁלָב הַקּוֹדֵם לְלִמּוּד הַתּוֹרָה הוּא שְׁלַב הַהֲכָנָה – שְׁלַב הָ"אָלֶף"?…
קֹדֶם לִמּוּד הַתּוֹרָה יֵשׁ לָתֵת אֶת הַדַּעַת עַל נוֹתֵן הַתּוֹרָה וְעַל קְדֻשַּׁת הַתּוֹרָה,
וּלְהָבִין שֶׁנּוֹתֵן הַתּוֹרָה הוּא הוּא הַמְּלַמֵּד אוֹתָנוּ אֶת הַתּוֹרָה.
כִּי אִם לֹא נִזְכֹּר שֶׁאֶת הַתּוֹרָה נָתַן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְעַם יִשְׂרָאֵל בְּמַעֲמַד הַר סִינַי,
אִם לֹא נָשִׁית לִבֵּנוּ שֶׁהַתּוֹרָה הִיא הַמְּקַשֶּׁרֶת אוֹתָנוּ לְבוֹרֵא עוֹלָם,
יֵשׁ חֲשַׁשׁ שֶׁנִּתְיַחֵס אֶל סֵפֶר הַתּוֹרָה כְּאֶל סֵפֶר שֶׁיֵּשׁ בּוֹ סְתָם חָכְמָה,
אוֹ שֶׁנִּתְיַחֵס אֵלָיו כְּאֶל סֵפֶר סִפּוּרִים אוֹ סֵפֶר הִיסְטוֹרְיָה וְכַדּוֹמֶה,
וְנִשְׁכַּח, חָלִילָה, שֶׁזּוֹהִי תּוֹרָה קְדוֹשָׁה הַמְּקַשֶּׁרֶת אוֹתָנוּ עִם נוֹתֵן הַתּוֹרָה.
בִּרְכוֹת הַתּוֹרָה כַּהֲכָנָה לְלִמּוּד תּוֹרָה
לָכֵן בְּכָל בֹּקֶר קֹדֶם לִמּוּד הַתּוֹרָה אָנוּ מְבָרְכִים אֶת בִּרְכוֹת הַתּוֹרָה:
"בָרוּךְ אַתָּה… הַמְּלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל",
וּ"בָרוּךְ אַתָּה… נוֹתֵן הַתּוֹרָה".
בְּרָכוֹת הַמַּחְדִּירוֹת לְתוֹדַעְתֵּנוּ אֶת הַקֶּשֶׁר שֶׁל הַתּוֹרָה עִם נוֹתֵן הַתּוֹרָה,
וּמְסַיְּעוֹת לָנוּ לְהָבִין שֶׁרַק עִם הַקֶּשֶׁר לְנוֹתֵן הַתּוֹרָה,
נְקַבֵּל סִיּוּעַ מִלְּמַעְלָה לִלְמֹד אֶת הַתּוֹרָה כָּרָאוּי וְלָלֶכֶת בְּאוֹרְחוֹתֶיהָ.
עִם זֹאת הָאוֹת בֵּית הַפּוֹתַחַת אֶת הַתּוֹרָה תַּעֲמֹד לְעֵינֵינוּ לְזִכָּרוֹן תָּמִיד,
שֶׁבְּשׁוּם אֹפֶן אֵין לְדַלֵּג עַל שְׁלַב הָ"אָלֶף"- שְׁלַב הַהֲכָנָה לְלִמּוּד הַתּוֹרָה.
כָּךְ נוּכַל לִלְמֹד תּוֹרָה לְשֵׁם שָׁמַיִם,
וּבִזְכוּת לִמּוּד הַתּוֹרָה לִשְׁמָהּ נִזְכֶּה לַגְּאֻלָּה הָאֲמִתִּית וְהַשְּׁלֵמָה.
פרסום תגובה חדשה