גדולי-ישראל-על-הרבי

כָּל הַדִּיּוּנִים אוֹדוֹת הַשִּׁירָה וְהַהַדְפָּסָה וְהָעִנְיָן דְּ"יְחִי אדמו"ר מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ לְעוֹלָם וָעֶד" וְכָל הַכָּרוּךְ בָּזֶה – אֵין בָּזֶה שׁוּם צֵל שֶׁל שְׁאֵלָה בַּהֲלָכָה, וְיֵשׁ לָזֶה מְקוֹרוֹת בש"ס מְפֹרָשׁ, בַּזֹּהַר, וּמִגְּדוֹלֵי הַמְּקֻבָּלִים עֲלֵיהֶם אָנוּ (כְּלַל יִשְׂרָאֵל) סוֹמְכִים גַּם לַהֲלָכָה לַמַּעֲשֶׂה (לְבַד מִזֶּה שֶׁגַּם הָרַבִּי מליובאוויטש – בִּבְחִינַת רַב תַּנָּא הוּא, וְאִם הִשְׁתַּמֵּשׁ בְּאוֹתִיּוֹת אֵלּוּ בְּנוֹגֵעַ לְחָמִיו זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה, וּמֵאוֹת פְּעָמִים, זֶה לְעַצְמוֹ כְּבָר יָכֹל לִהְיוֹת מָקוֹר וּבַר סַמְכָא).

הגאון המקובל – ר' מרדכי אליהו זצ"ל אמר על הרבי: ראיתי שהוא למעלה ממלאך, כי הרבי אינו מחכה שיבקשו תורה מפיו. אלא דואג במסירות נפש להפיץ את התורה חוצה, מוסיף והולך מוסיף ואור. הרבי צדיק הדור ומאורו, מיזג בפעילותו הכבירה את שלוש השלמויות – שלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ. באמצעות שליחיו ברחבי תבל, עורר את הניצוץ היהודי שבכל אחד ואחד והגביר אחדות בעם ישראל. הרבי גם החיה את האמונה בביאת המשיח ועשה אותה מוחשית.