היתרונות של הג'לטין

הקראת כתבה
יום רביעי י״ב כסלו ה׳תשע״ח
הג'לטין מכיל קרטין, חלבון הבריא לעצמות, למפרקים, לשיער, לציפורניים, לשיניים ולעור. הוא מונע שחיקה והיחלשות של הסחוס במפרקים.
חודש אדר

מהו ג'לטין?

ג'לטין הוא חלבון קרישי אותו מפיקים בדרך כלל מעצמות ועורות של בעלי חיים, בעיקר מבקר ודגים. בתעשיית המזון הוא משמש כחומר מייצב.

כדי לקבל אבקת ג'לטין טוחנים עצמות של בעלי חיים ומקבלים אבקה דקה שבאמצעותה מייצבים מוצרי מזון בקירור. אבקה זו מומסת במים חמים ונקרשת לאחר קירור התערובת.

למעשה, ניתן להשתמש בכל רקמת חיבור של בעל חיים (סחוס, עור, גידים) ליצירת אבקת ג'לטין ולא רק בעצמות, אך השימוש בעצמות הוא הנפוץ ביותר. הג'לטין נוצר לאחר שקולגן, החלבון השכיח ביותר בגוף והמרכיב העיקרי של רקמות החיבור, מתפרק בתגובת הידרוליזה חלקית (כלומר, החומר מתרכב עם מולקולת מים ומתפרק עקב כך לשתי מולקולות חדשות).

בעיות כשרות

יש בעיות של כשרות בשימוש בג'לטין כאשר הוא עשוי מבהמות וחיות לא כשרות, לכן, ארגוני הכשרות הגדולים בעולם והרבנות הראשית בישראל אסרו שימוש בג'לטין שמקורו בבהמות, והתירו רק ג'לטין שמופק מדגים כשרים.

היתרונות הבריאותיים בג'לטין

הג'לטין טוב לבריאות בגלל חומצות האמינו גליצין ופרולין שבו.

ואכן ג'לטין מאיץ את חילוף החומרים ומשפר את העיכול, כי באופן טבעי הוא נכרך במים ועוזר למזון לנוע בקלות יתרה דרך מערכת העיכול. ומכיוון שהוא מרפא את בסיס הקיבה ואת מערכת העיכול, הוא יכול לרפא גם מי שיש לו אלרגיה למזונות מסויימים.

הג'לטין מכיל קרטין, חלבון הבריא לעצמות, למפרקים, לשיער, לציפורניים, לשיניים ולעור. הוא מונע שחיקה והיחלשות של הסחוס במפרקים, ועוזר לכבד לשחרר רעלנים בגוף בעזרת הגליצין שבו.

הגליצין, המרכיב כשליש מחומצות האמינו המצויות באבקת ג'לטין, הוא חומר אנטי דלקתי שמרפא פצעים מיידית, ואף מסייע להירדם בקלות ומשפר את איכות השינה. עם זאת הוא מפחית את תחושת הכובד במהלך היום, מגביר את ייצור הורמון הגדילה, ומאיץ את חילוף החומרים. הוא גם מסייע לרדת במשקל ומחזק את המערכת החיסונית.

כאמור, משתמשים בג'לטין להכנת ג'לי בתעשיית המזון כדי לייצב את המזון. אולם ללא ספק כדאי להשתמש בו לרפא את הגוף ובעיקר המפרקים – העצמות והסחוסים.

יש לערבב כף אחת של אבקת ג'לטין בתוך מים חמים או מה טוב ביין ולשתות פעם או פעמיים ביום, וכאבי המפרקים נעלמים או פוחתים עד למינימום תוך כמה שבועות.

נסו והיווכחו!

איפה אפשר לקנות ג'לטין?

אפשר לקנות אבקת ג'לטין במשקל (זול יחסית) ובכשרות מהודרת בחנות לתבלינים בהוד השרון. ראו באתר:   https://www.tavlinim.co.il/

או פנו בטלפון 053-8286960

פרסום תגובה חדשה

test email