תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
פרשת אמור לילדים – ספירת העומר כהכנה למתן תורה
הקראת כתבה
תַּכְלִית יְצִיאַת מִצְרַיִם מַתַּן תּוֹרָה
תַּכְלִית יְצִיאַת מִצְרַיִם הָיְתָה כְּדֵי לְקַבֵּל אֶת הַתּוֹרָה,
לָכֵן לֹא יִפָּלֵא שֶׁמִּיָּד שֶׁיָּצָא עַם יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם,
סָפַר שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת… עַד לְיוֹם הַחֲמִשִּׁים יוֹם מַתַּן תּוֹרָה.
יְצִיאַת מִצְרַיִם הָיְתָה בְּאֹפֶן שֶׁל "רָצוֹא" – הַעֲלָאָה מִלְּמַטָּה לְמַעְלָה,
וּמַתַּן תּוֹרָה בְּאֹפֶן שֶׁל "שׁוֹב" הַמְשָׁכָה מִלְמַעְלָה לְמַטָּה.
לְאַחַר שֶׁהִסְתַּלְּקָה הַשְּׁכִינָה מִן הָעוֹלָם בִּגְלַל חֵטְא אָדָם הָרִאשׁוֹן.
בָּא חִדּוּשׁ גָּדוֹל לָעוֹלָם בְּמַתַּן תּוֹרָה,
שֶׁעֶלְיוֹנִים וְתַחְתּוֹנִים הִתְחַבְּרוּ וְיָרְדָה שְׁכִינָה לָעוֹלָם,
וְאָכֵן בְּמַתַּן תּוֹרָה מִתְגַּלֶּה הַשֵּׁם בָּעוֹלָם – מַהוּתוֹ וְעַצְמוּתוֹ!
וּכְמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר: "אָנֹכִי הַשֵּׁם אֱלֹקֶיךָ" –
קוֹל הַשֵּׁם נִשְׁמַע מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ וְגַם מִלְּמַעְלָה וּמִלְּמַטָּה.
שָׁמַיִם וָאָרֶץ הִתְחַבְּרוּ וְהָעוֹלָם הָיָה מוּכָן לְקַבָּלַת הַתּוֹרָה.
וּמֵאָז הַשֵּׁם מִתְגַּלֶּה אֵלֵינוּ בְּתוֹרָתוֹ וּבְמִצְווֹתָיו,
וְיִתְגַּלֶּה בִּשְׁלֵמוּת לֶעָתִיד לָבוֹא.
יְצִיאַת מִצְרַיִם שֶׁבְּכָל יוֹם
יְצִיאַת מִצְרַיִם לֹא הָיְתָה רַק פַּעַם אַחַת,
יְצִיאַת מִצְרַיִם הִיא הָרֵאשִׁית וְהַהֲכָנָה לִיצִיאָתֵנוּ מִמִּצְרַיִם בְּכָל יוֹם.
בְּכָל יוֹם אָנוּ יוֹצְאִים מִמִּצְרַיִם – יוֹצְאִים מִגְּבוּלוֹת הַנֶּפֶשׁ הַבַּהֲמִית,
וְעוֹלִים מַעְלָה מַעְלָה בְּכֹחוֹת הַנֶּפֶשׁ הָאֱלֹקִית כְּדֵי לְהִתְחַבֵּר לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא,
הֵן עַל יְדֵי תְּפִלָּה, הֵן עַל יְדֵי לִמּוּד תּוֹרָה, הֵן עַל יְדֵי קִיּוּם מִצְווֹת.
אַחַר שֶׁקִּבַּלְנוּ תּוֹרָה בְּהַר סִינַי, לָמַדְנוּ שֶׁ"אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ",
הֵבַנּוּ שֶׁאָסוּר לָנוּ לִשְׁקֹעַ בְּהַבְלֵי הָעוֹלָם הַזֶּה!
כִּי לֹא נוּכַל לִשְׁכֹּחַ שֶׁיָּצָאנוּ מִמִּצְרַיִם בְּיָד רָמָה,
וְשֶׁאָז נִגְלָה עָלֵינוּ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בִּכְבוֹדוֹ וּבְעַצְמוֹ.
עִם זֹאת יוֹדְעִים אָנוּ, שֶׁאָז עֲדַיִן לֹא הָיִינוּ מְזֻכָּכִים, עֲדַיִן יֵצֶר הָרַע הָיָה בְּתָקְפּוֹ,
רַק הַנֶּפֶשׁ הָאֱלֹקִית רָצְתָה לְהִגָּאֵל, אוּלָם הַנֶּפֶשׁ הַבַּהֲמִית עֲדַיִן לֹא הָיְתָה מוּכָנָה לְכָךְ,
לָכֵן עַם יִשְׂרָאֵל בָּרַח כְּדֵי שֶׁיֵּצֶר הָרַע לֹא יִשְׁלֹט בּוֹ.
סְפִירַת הָעֹמֶר מְסַיַּעַת בְּתִקּוּן הַנֶּפֶשׁ הַבַּהֲמִית
מִצְוַת סְפִירַת הָעֹמֶר הָעֹמֶר שֶׁבָּא מִן הַשְּׂעוֹרִים – "מַאֲכַל בְּהֵמָה" –
מְעוֹרֶרֶת אוֹתָנוּ לְהִתְבּוֹנֵן בַּנֶּפֶשׁ הַבַּהֲמִית!
שֶׁנְּטִיָּתָהּ לָרֶדֶת מַטָּה מַטָּה וְלִמְנֹעַ אֶת הַגּוּף לַעֲלוֹת.
לָכֵן כְּשֶׁמְּנִיפִים אֶת הָעֹמֶר, מַעֲלִים אֶת הַנֶּפֶשׁ הַבַּהֲמִית,
וּבִמְיֻחָד כְּשֶׁסּוֹפְרִים אֶת סְפִירַת הָעֹמֶר עוֹלִים מִמַּדְרֵגָה לְמַדְרֵגָה!
בְּכָל יוֹם מְתַקְּנִים מִדָּה אַחַת עַד שֶׁמְּתַקְּנִים אֶת שְׁבַע הַמִּדּוֹת,
כַּאֲשֶׁר כָּל מִדָּה כְּלוּלָה מִשֶּׁבַע.
כָּךְ שֶׁבְּשִׁבְעָה שָׁבוּעוֹת עוֹלִים בְּ-49 שְׁעָרִים וּמְתַקְּנִים אֶת כָּל הַמִּדּוֹת,
דָּבָר שֶׁנּוֹתֵן לָנוּ כֹּחַ לְהִתְבּוֹנֵן בְּשֶׁבַע הַמִּדּוֹת הָעֶלְיוֹנוֹת הַמְּבַטְּאִים אֶת גְּדֻלַּת הַשֵּׁם.
וְאָז יֵשׁ לָנוּ זְכוּת לְהִכָּנֵס לְשַׁעַר הַ-50, שָׁם מִתְגַּלֶּה עַצְמוּת הַשֵּׁם!
הַנֶּפֶשׁ הַבַּהֲמִית עָשְׂתָה דַּרְכָּהּ בִּקְפִיצָה עַל הַגְּבָעוֹת כְּדֵי לְקַבֵּל אֶת הַתּוֹרָה.
כְּשֵׁם שֶׁהַנֶּפֶשׁ הָאֱלֹקִית דִּלְּגָה עַל הֶהָרִים בִּיצִיאַת מִצְרַיִם.
וְאָכֵן זוֹהִי הָעֲבוֹדָה שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר
לְהַעֲלוֹת אֶת הַנֶּפֶשׁ הַבַּהֲמִית בִּקְפִיצָה מַעְלָה מַעְלָה,
שָׁם הִיא מִתְאַחֶדֶת עִם הַנֶּפֶשׁ הָאֱלֹקִית,
וּבְכֹחוֹת מְשֻׁתָּפִים הֵן פּוֹעֲלוֹת לְהָבִיא גְּאֻלָּה לְעוֹלָם.
יְהִי רָצוֹן שֶׁמִּיָּד בִּימֵי סְפִירַת הָעֹמֶר בָּהֶם אָנוּ נִמְצָאִים
נִזְכֶּה לִשְׁמֹעַ גַּם אֶת קוֹל דּוֹדִי הַמְּדַלֵּג עַל הֶהָרִים וּמְקַפֵּץ עַל הַגְּבָעוֹת בָּא
לִשְׁכֹּן בְּתוֹכֵנוּ וְלִגְאֹל אוֹתָנוּ גְּאֻלָּה אֲמִתִּית וּשְׁלֵמָה.
פרסום תגובה חדשה