תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
דידן נצח! יחי המלך!
שמחת החסידים בה' טבת תשמ"ז על הניצחון במשפט הספרים. משפט שהרבי לא השתתף בו כי הרבי הוא מלך כפשוטו ממש, דבר שהתקבל גם אצל שלטונות הגויים. וכמו שאמרה הרבנית חיה מושקא: הרבי והספרים שייכים לחסידים.