תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
אליהו גילה מי יכול לקרב את הגאולה
רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא מְחַבֵּר הַמִּשְׁנֶה וּנְשִׂיא דוֹרוֹ זָכָה
שֶׁאֵלִיָהוּ הַנָּבִיא הָיָה מָצוּי בִּישִׁיבָתוֹ לְעִתִּים קְרוֹבוֹת.
יוֹם אֶחָד רֹאשׁ חֹדֶשׁ הָיָה שֶׁאָז הַתְּפִלָּה אֲרֻכָּה מֵהָרָגִיל
הִתְעַכֵּב אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא וְהִגִּיעַ לִקְרַאת הָעֶרֶב.
שָׁאַל אוֹתוֹ רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא:
מַדּוּעַ אֵחַר אֲדוֹנִי לָבוֹא הַיּוֹם?
עָנָה לוֹ אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא תְּשׁוּבָה מַדְהִימָה:
עוֹרַרְתִּי אֶת אַבְרָהָם אָבִינוּ מִשְּׁנָתוֹ,
רָחַצְתִּי אֶת יָדָיו, חִכִּיתִי עַד שֶׁיְסַיֵם תְּפִלָּתוֹ
וְהִשְׁכַּבְתִּי אוֹתוֹ לִישׁוֹן שׁוּב.
וּכְמוֹ שֶׁעָשִׂיתִי לְאַבְרָהָם עָשִׂיתִי לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב.
רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא שָׁאַל בִּתְמִיהָה:
לָמָּה לֹא עוֹרַרְתָּ אֶת כֻּלָּם בְּבַת אַחַת?
הֱשִׁיבוֹ אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא:
שֶׁמָּא יַעַמְדוּ שְׁלָשְׁתָּם לְהִתְפַּלֵּל וּתְפִלָּתָם תִּהְיֶה חֲזָקָה כָּל כָּך,
עַד שֶׁיִגְרְמוּ לְבִיאַת הַמָּשִׁיחַ קֹדֶם זְמַנּוֹ.
רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא הִמְשִׁיך לִשְׁאוֹל:
הַאִם יֵשׁ צַדִּיקִים דֻּגְמַת שְׁלֹשֶׁת הָאָבוֹת בְּדוֹרֵנוּ בָּעוֹלָם הַזֶּה?
הֵשִׁיב לוֹ אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא: כֵּן, רַבִּי חִיָּא וּבָנָיו.
תָּפַס רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא יָזְמָה גָּזַר עַל יוֹם תַּעֲנִית וְיָצְאוּ כֻּלָּם לִתְפִלָּה.
כְּשֶׁרַבִּי חייא וּבָנָיו מְשַׁמְּשִׁים שְׁלִיחֵי צִבּוּר הָעוֹמְדִים לִפְנֵי הַתֵּבָה.
כְּשֶׁהִגִּיעוּ לִתְפִלַּת עֲמִידָה וְאָמְרוּ: "מַשִּׁיב הָרוּחַ" – נָשְׁבָה הָרוּחַ,
כְּשֶׁאָמְרוּ: "מוֹרִיד הַגֶּשֶׁם" – יָרְדוּ גְּשָׁמִים,
וּכְשֶׁהִגִּיעוּ לִ"מְחַיֶה הַמֵּתִים" – נִזְדַּעְזַע הָעוֹלָם.
הִתְחִילָה מְהוּמָה בְּבֵית דִּין שֶׁל מַעֲלָה.
שָׁאֲלוּ: מִי גִּלָּה אֶת הַסּוֹד?
עָנוּ וְאָמְרוּ: אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא.
הֵבִיאוּ אֶת אֵלִיָּהוּ וְהִלְקוּ אוֹתוֹ בְּשִׁשִּׁים רְצוּעוֹת שֶׁל אֵשׁ.
מֶה עָשָׂה אֵלִיָּהוּ?
הִתְחַפֵּשׂ לְדֹב שֶׁל אֵשׁ וְנִכְנַס בֵּין הַמִּתְפַּלְּלִים
וּבִלְבֵּל אוֹתָם כְּדֵי שֶׁלּא יוּכְלוּ לְהִתְפַּלֵּל וּלְזַעְזֵעַ אֶת הָעוֹלָם.
(על פי בבא מציעא פה ב)
מַה לּוֹמְדִים מִסִּפּוּר זֶה?
יְדוּעִים הַרְבֵּה סִפּוּרִים עַל אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא שֶׁעָלָה בִּסְעָרָה הַשָּׁמַיְמָה
וְהִתְגַּלָה לַאֲנָשִׁים בָּעוֹלָם הַזֶּה שֶׁלָּנּוּ.
גַּם בָּרוּר שֶׁהָאָבוֹת הַקְּדוֹשִׁים לֹא נִפְרְדוּ מִבְּנֵיהֶם,
זְכוּתָם וּתְפִלָּתָם מְגִנָּה עָלֵינוּ תָּמִיד.
גַּם הַתְּפִלָּה שֶׁאָנוּ מִתְפַּלְּלִים בָּעוֹלָם הַזֶּה כֹּחָה עָצוּם.
וּמוּבָן שֶׁכָּל הַתְּפִלּוֹת שֶׁאָנוּ מִתְפַּלְּלִים דוֹרֵי דּוֹרוֹת יֵשׁ לָהֶם חֲשִׁיבוּת גְדוֹלָה,
עָצְמָתָם מִצְטַבֶּרֶת וְלֹא יָשׁוּבוּ רֵיקָם.
וּבְוַדַּאי תְּפִלָּתָם שֶׁל הַצַּדִּיקִים הַגְּדוֹלִים תַּכְרִיעַ אֶת הַכַּף לְטוֹבַת עַם יִשְׂרָאֵל.
וּלְגַבֵּי הַגְּאוּלָה כְּבָר הִבְטִיחוּ לָנוּ נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל שֶׁנִּזְכֶּה בָּהּ.
וְהָרַבִּי מֶלֶך הַמָּשִׁיחַ אָמַר בִּנְבוּאָה וַדָּאִית – הִנֵּה הִנֵּה מְשִׁיחַ בָּא.
דּוֹרֵנוּ דּוֹר אַחֲרוֹן לַגָּלוּת וְרִאשׁוֹן לַגְּאוּלָה, וּמִיָּד אָנוּ נִגְאָלִים.
פרסום תגובה חדשה