תוכנה של כריתת ברית בין שני אוהבים הוא שבכל מצב שייווצר, אף כשלא יהיה כל בסיס וטעם לאהבה ואף יהיו גורמים להיפוכה של אהבה, גם אז תתקיים האהבה בתקפה. זה המיוחד בכריתת ברית (הרבי בשיחת פרשת מטות מסעי תשט"ז).
פרשת נצבים וילך לילדים – ראש השנה חג שמח
הקראת כתבה
לְעוֹלָם קוֹרִין פָּרָשַׁת נִצָּבִים קֹדֶם רֹאשׁ הַשָּׁנָה,
"אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם" רוֹמֵז לְרֹאשׁ הַשָּׁנָה –
"זֶה הַיּוֹם תְּחִלַּת מַעֲשֶׂיךָ זִכָּרוֹן לְיוֹם רִאשׁוֹן".
בְּיוֹם זֶה בּוֹ נִבְרָא אָדָם הָרִאשׁוֹן,
בְּיוֹם בּוֹ הִכְרִיז אָדָם הָרִאשׁוֹן: "הַשֵּׁם מָלַךְ גֵּאוּת לָבֵשׁ"…
וְקָרָא לְכָל הַנִּבְרָאִים: "בּוֹאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה לִפְנֵי הַשֵּׁם"…
זוֹכוֹת נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל לִהְיוֹת נִצָּבוֹת לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא
וְלַעֲבֹר בִּבְרִיתוֹ.
וּבַמֶּה זָּכָה עַם יִשְׂרָאֵל בִּזְכוּת גְּדוֹלָה זוֹ בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה?…
בִּזְכוּת הַמַּעֲמָד הַמְּיֻחָד בּוֹ אָנוּ נִמְצָאִים בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה,
כַּאֲשֶׁר אָנוּ מְקֻשָּׁרִים וּמְאֻחָדִים עִם הַשֵּׁם בִּבְרִית נִצְחִית,
כַּאֲשֶׁר אָנוּ בְּמַצָּב שֶׁל בִּטּוּל מֻחְלָט כְּלַפֵּי הַשֵּׁם.
יֵשׁ לָנוּ הַכֹּחַ לְהַמְלִיךְ אֶת הַשֵּׁם עַל כָּל הַנִּבְרָאִים,
וּבָזֶה אָנוּ מְקַיְּמִים אֶת רְצוֹן הַשֵּׁם: "תַּמְלִיכוּנִי עֲלֵיכֶם",
עַד שֶׁנַּעֲשָׂה חִדּוּשׁ בַּבְּרִיאָה כֻּלָּהּ.
וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שֶׁאוֹהֵב כָּל יְהוּדִי,
וּמַשְׁוֶה קָטָן וְגָדוֹל – אֲנָשִׁים נָשִׁים וָטָף,
מֵרָאשֵׁי שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל עַד חוֹטְבֵי עֵצִים וְשׁוֹאֲבֵי מַיִם שֶׁבְּיִשְׂרָאֵל –
מְצַפֶּה מִכֻּלָּם שֶׁיַּכְתִּירוּ אוֹתוֹ לַמֶּלֶךְ.
כִּי בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם אֵין קָטָן וְגָדוֹל,
וְלִפְעָמִים דַּוְקָא הַקְּטַנִּים, וּבִמְיֻחָד מִי שֶׁמַּקְטִין אֶת עַצְמוֹ,
יְכוֹלִים לְעוֹרֵר אֶת רְצוֹן הַשֵּׁם לִמְלֹךְ עָלֵינוּ.
וְכַאֲשֶׁר כָּל יְהוּדִי וַאֲפִלּוּ יֶלֶד קָטָן מְעוֹרֵר אֶת הַשֵּׁם לַמְּלוּכָה,
זֶה מְחַזֵּק אֶת רְצוֹנוֹ לִמְלֹךְ,
וּבִמְיֻחָד כַּאֲשֶׁר אָנוּ עוֹשִׂים אֶת זֶה בְּשִׂמְחָה.
שֶׁאָז אָנוּ מְעוֹרְרִים אֶת הַשֵּׁם לְקַבֵּל אוֹתָנוּ בְּשִׂמְחָה,
עַד כְּדֵי כָּךְ שֶׁאָנוּ יוֹצְאִים זַכָּאִים בַּדִּין,
וְעַד שֶׁזּוֹכִים לְשָׁנָה טוֹבָה וּמְתוּקָה בְּגַשְׁמִיּוּת וּבְרוּחָנִיּוּת.
לָכֵן הָבָה נִתְמַלֵּא בְּשִׂמְחָה בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה אַף שֶׁהוּא יוֹם הַדִּין.
נִשְׂמַח עַל הַזְּכוּת שֶׁיֵּשׁ לָנוּ לְהַמְלִיךְ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ לְמֶלֶךְ
וְנִהְיֶה בְּטוּחִים שֶׁנֵּצֵא זַכָּאִים בַּדִּין,
וְנִזְכֶּה לַגְּאֻלָּה הָאֲמִתִּית וְהַשְּׁלֵמָה שֶׁתִּהְיֶה מִיָּד מַמָּשׁ.
פרסום תגובה חדשה